donderdag 14 juni 2012

14-06-2012 Rondje Noordhollands Kroon 90 km

Vandaag verken ik de buitengrens van de grootste gemeente van Nederland ? De start is bij het buurtschap De Weel. Ik fiets naar Zijdewind, Blokhuizen, Keins, Poolland en via Oudesluis naar Anna Paulowna. Daar neem ik de Grasweg, en zie op de spoorwegovergang een voor mij onbekend immens landbouwvoertuig staan. De politie is net gearriveerd. Ik denk dat bij het optrekken de motor het begeven heeft. Op naar Breezand en via de Burg Lovinkstraat naar de Balgweg en door naar Wieringen.  Als ik net voorbij de Leemansluis in volle snelheid de Stontelerweg af dender, de polder in, schakel ik net te laat naar het grote blad voor. Door her rammelen van de ketting, ligt deze er naast. Rustig terugschakelen naar het binnenblad , en voorzichtig trappen en de ketting ligt er weer op. Nu naar Medemblik, met de wind in de rug. Ik volg daarna de Koggenrandweg, die ze op lange stukken van nieuw asfalt hebben voorzien. Ik vervolg de Westfriese Omringdijk tot aan Winkel.Dan naar Nieuwe Niedorp, Terdiek, Oude Niedorp en als laatste dorp ' t Verlaat. De route is tot hier 90 km. 109 km gereden. Wordt vervolgd.... 

Geen opmerkingen: